Tuesday, April 19, 2011

berkawan

“Haritu kita jalan sekali, sambil bergurau .Tapi lagi best bila awak bagi hadiah tu , tu lah hadiah paling saya tak boleh lupa . Senyuman manis awak . Esk2 bila saya tak boleh jalan , saya nak awak mengiringi saya , masa ni saya dah tak boleh nak panggil awak macam selalu , awak yang kena datang .Masa ni jugak saya ...............nak hadiah lagi tapi saya dah taknak senyuman awak tu . Saya nak Al-Fatihah . Awak bacakan untuk saya k sebab saya dah tak boleh baca sendiri . Lepastu , bila ada orang letak saya bawah papan , awak jangan menangis atau cari saye sebab saya dah tak boleh tegur awak. Friendship forever . (^^) . Bagi balik pada saya jika saya salah sorang daripada orangorang yang penting dalam hidup atau mati awak .Tengok berapa banyak kamu dapat balik..”

Korang pernah tak dapat ayat nie melalui BB..SMS…Whatsapp…or macam2 la….bila aku baca aku terfikir sejenak…nak ke kawan2 kita sedekahkan sepotong ayat al-quran kepada kita bila kita dah tak der kan…

cuma aku berfikir positif la…kalau kat dunia kita buat baik ngan kawan2 kita…mungkin ada la yang akan berbuat sedemikian…bak kata orang carilah kawan seramai mana…kerana mereka mampu buat kita tersenyum bila kita kesusahan…dan janganla kamu mencari musuh dari persahabatan itu kerana ia mampu merosakkan hati dan perasaan kita…

sedih siot…kalau fikir2 kan…..hari tua pasti tiba dan mati itu janji Allah pada semua umat NYA…ada ke yang bukan umat Allah???heran kan…

sebab tu kekadang aku terdiam bila ada sora2 cakap..”alah kubur masing2 uols…bukannya sama….ko takkan kenal aku dan aku takkan kenal ko” sanggup cakap camtu ek…bagi aku ingat mengingati itu ada baik nya supaya kita tidak jauh tersasar dari landasan yang sepatutnya….

salam undur diri….

No comments: