Thursday, January 22, 2009

Rumah ku dan Mari Memasak.....

Rumahku.....rasa tenang bila berada disini.....



Huhu..semalam tak tau nak buat apa...plan nak gie Tesco kat shah alam nie...so after kejer aku pun ke sana untuk membeli racun lipas yang semakin banyak di dalam kereta ku...mungkin aku park kereta berhampiran dengan tempat pembuangan sampah kot....banyak sekali..nak kata kereta aku nie kotor tidak la setiap minggu dihantar untuk membersihkan body dan juga dalamannya....

So sampai jer kat tesco...dah janji just beli barang keperluan..tup...tup sampai tempat fresh meat aku terbayang kalau masak hari sedap jugak...ok lah plan nak memasak....so aku try to have dinner in western cuisine...

Nak balik hujan lebat....aku pun lepak la tepi Pizza Hut kat tesco..aku tak tau la dia nya staff ke Manager ker..siap buat concert Faizal Tahir lagi kat depan tue....tau la awak fanatiknya but jangan la melalak depan store korang tue...nasib aku bukan QA kalau QA tau korang aku grade kan....

So dah reda jer hujan aku balik....sampai umah....hujan pun berhenti lite-lite...so mulalah acara masak memasak sesambil berborak ngan sham dalam telefon...bertanyakan plan Hari Raya Cina...

Oklah korang rasa aku boleh bukak kedai tak...

Nyum...Nyum...

Sedap tau.....

Fries...

Mari ke dapur Ku...

Aku nie memang suka memasak...yerlah mungkin terikut-ikut dari mama kot...mama ku kalau masak pergghhh sedap siot.....tiada siapa yang boleh menandingi masakannya...ayat-ayat normal seorang anak kan?? tapi itu la kenyataan masakan makcik2 aku kalau nak tahu resepi mesti bertanyakan pada mama ku....

So kalau aku balik umah papa pun aku memang suka memasak..best la memasak kerna boleh melepaskan stress yang sedia ada...aku pernah memasak dari pukul 11 pagi sampai ke pukul 7..masa tue untuk birthday aku kot...huh memang best..

Dulu masa lepas SPM pun aku pernah jual kek coklat....berniaga nasik lemak...tolong orang...

Lepas SPM pun aku apply untuk amik food technology and also hotel management...and culinary art...tapi tak dapat yang dapat Human Resource Development...but I'm Happy for that...apa yang aku capai hingga sekarang pun tak tercapai akalku untuk berangan-angan dulu.....

SO oklah nak sambung kejer...today i wear pink shirt and ramai orang cakap aku nampak muda...hello aku memang muda lagi ok.....selama nie baju aku baju orang tua ker...

Muchas....Ciao......


No comments: