Sunday, September 28, 2008

Bersedia Menghadapi Segala Kemungkinan...

Bila tengok tajuk mesti kita membayangkan macam satu menifesto parti politik kan? sebaliknya bukan...kerana itu adalah tagline saya pada umur 29 tahun..jika di entri yang sebelum ini aku ada bagitahu bahawa apakah harapan...pada hari lahirku...mari kita tengok apakah harapan baru untuk diriku...

1. Bersedia menghadapi segala kemungkinan - jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Tuhan...itu pepatah yang tak dapat di sangkal lagikan...tapi apa-apa kemungkinan yang akan terjadi dalam masa 1 tahun akan datang aku harus lebih bersedia..tabah dan cekal kerana kesediaan kita untuk menerima sesuatu itu harus ada logiknya...

2. Cinta - mungkin perkara ini terlalu subjektif bagi diri aku..kerana aku bukanla seorang yang terlalu mencari cinta...dalam lirik lagu paduan suara M.Nasir dan Dato' Siti Nurhaliza dalam "soundtrack PGL" Bagaikan Sakti...

"Cinta datang Tanpa diundang Seumur masa tercipta Dia datang bagai sakti Bagai menyaksi mekar Kembang pagi" "Cinta datang Dengan senyuman Panasnya membakar mentari Wajah yang tergambar Tak akan terpudar Dari hati insan yang fana ini Fana ini"

Bila di amati lirik lagu ini memang indah bait kata-katanya...jadi kita harus sentiasa bersedia untuk menerima cinta yang hadir dalam hati kita....betul tak...

Kawan..Sahabat dan Rakan - Alhamdulillah aku punyai kawan-kawan yang sentiasa memahami dengan perangai aku...mungkin bagi mereka aku nie seolah terlalu "bossy" kerana ketegasan aku...so harapan untuk satu tahun yang akan datang aku cuba untuk berflexible dengan diorang...

Keluarga - Bagi aku keluarga adalah segala-galanya...kerana keluarga adalah asas bagi sifat kita...diluar sana...kerana selalu orang akan berkata...anak siapa la dia ini...dan siapalah mak bapak pada budak ini...betul tak? So bagi aku jika aku tidak mempunyai keluarga yang sentiasa menitikberat soal disiplin...soal maruah..soal nilai-nilai harmoni...mungkin aku juga akan dibenci oleh masyarakat...ada yang berkata sifat keibuan ku ini...sedikit sebanyak datang dari cara mama ku mendidik aku...tidak hairan lah ada yang memanggil ku mama radz....

Kesihatan - aku perlukan kesihatan yang secukupnya bagi menghadapi cabaran-cabaran yang mendatang...so aku perlu sayang diri aku dahulu sebelum aku boleh menyayangi diri orang lain...aku perlu hargai setiap apa yang aku lakukan kerana apa yang aku buat atas dasar diriku...

aku rasa itu saja yang boleh dikongsi...yang lain-lain aku

Oklah apa yang aku dapat untuk hadiah hari jadi...

1. Perasaan sakit hati dari seseorang...
2. Minyak Wangi dari Mama Ku...
Ini minyak wangi pemberian mamaku...jenama Givenchy..ada symbol π best la mama kasi minyak wangi kali nie...tahun lepas aku dapat apa ekk...entah lah tapi aku bersyukur kerana setiap kali hari lahir pasti keluarga ku akan membelikan hadiah untuk ku..

Hurrmm adikku berjanji ingin membeli kan bluetooth pada aku...so tunggu la apa yang akan dia belikan untuk ku...tunggu...

oklah itu jer kot untuk kali nie...mana tau kejap lagi ada lagi entry lain kan....FYI semalam aku gie Jalan Tar...huh jam sudah pukul 3 tetapi Jalan TAR masih penuh dengan umat manusia...

Daa.....


No comments: