Sunday, October 19, 2008

dari lubuk hati ku...

Korang tau tak aku punyai seorang mama dan papa yang duduk berlainan...mama duduk di setapak dan papa duduk di kuantan...

kami dah lalui kehidupan sebegini hampir 20 tahun lamanya...

tapi sejak aku dah besar...aku mungkin lupa janji aku pada mama aku...nak bahagia kan hidup dia...

tiap kali balik setapak mesti aku akan dahului kawan2 aku..lepak sampai pagi buta...balik rumah tengok mama ku menunggu di ruang tamu..kadang-kadang aku tegurnya kenapa tak tidur didalam bilik dan alasan yang diberi adalah menunggu aku...risau aku tidak bali-balik lagi...

Hati seorang ibu terhadap anak-anak nya mesti ada walau sekulumit...memang aku akui dia yang melahirkan kita dan dia pasti tahu apa yang cuba kita rahsia kan dari pengetahuan dia kan...

tapi aku sering katakan pada kawan-kawan ku utamakan keluarga..sejak dari abangku duduk rumah berasingan dan adik ku kerja tidak mengikut waktu normal bekerja...mungkin tanggungjawab itu terletak pada aku...dan segala harapan itu juga ke arah aku..supaya dapat meluangkan masa untuk mama...tapi kadang-kadang aku lupa dan leka dengan keseronokan berkawan...insya ALLAH aku tidak akan sia-siakan saki baki umur mama...dan aku akan cuba luangkan masa untuk mama...

Jom kita tengok video ini yang aku dapat dari sahabat blog ku zubaidah arshad...

No comments: